Zoan as palabras e brúan nos ecos das
páxinas desde libro litúrxico con longos lamentos, con salutacións rituais, sagradas,
como ancestrais epopeias, entre palabras perdidas, memorias escondidas, cantos
e salmos dun épico exilio, sabedorías telúricas, saudades fondas, miradas arcádicas...
Os
homes sabios abruman coa sua sabedoría e non se decatan. Esta espiral de
sombras asombra na sua estructura e no seu tecido. Blocos ben definidos e
contundentes, rítmicos e musicais, cunha
fina costura de palabras coma xoias, das que temos que padalear con mimo e con
gosto. Comeza con Corazón de maiola,
segue co Pan do raposo e termina coa Pedra da serpe, tres pezas que lembran o
carácter, o espíritu e o corpo, ou tres partes dun rito de palabras vellas, de penitencia
e celebración, ou quizais, o pasado, o presente e o futuro do telúrico e case
secreto cordón que nos xungue á terra.
Corazón de maiola, duro e doce, tristura musical, nos primeiros cantos afonda no
desacougo para terminar con esperanzadores versos proféticos nos que destacan
os adicados a Dores Tembrás e Eva Veiga.
Pan de raposo fala do pasado que está a morrer, mesmo nos que podían gozar da
saudade. Desaparecen tradicións, exílianse os vellos saberes, non hai quen
recolla no presente a tradición. Escoitamos o lamento da perda ou da ausencia,
fillos que ven a desfeita do abandono, vasalos fuxidíos, sombras, ignorancias e
baleiros condensados no traizoeiro trance do cogumelo da raposa. Liturxia da
palabra: Escoitamos versos coma salmos, dun sombrío libro do éxodo dunha saga
que non sabe do seu propio exilio, asistimos a consagracións con cálices de
sete estrelas en eiras priscilianistas en altares nocturnos, perdidos.
Pedra da serpe é o peche da cerimonia. O
rito penitencial da Escura milicia
anuncia o niño da Espiral, fermoso poema adicado a Fernán Vello, no que a
pedra, a serpe, o tempo e o seu misterio, fundidos, deixan o seu ronsel no
alén. Chega a liturxia da despedida con versos cheos de paixón: Dunha núa pregaria, O druida indomable (adicado a Enrique Rabunhal e que ben podería
ser un autorretrato de Xavier Seoane), o fermoso Cantiga do arco verde ou o luminoso Ben veñas maio, todos no altar salvaxe da última parte da
celebración. No último instante, ao saír do lugar sagrado, un Óbolo sen nome, a dádiva ritual, que quere ser
anónima, perfecta e impagable esmola deste libro:
"Esa nube fun eu, esa memoria.
Ese ronsel perdido no solpor"
Ese ronsel perdido no solpor"
Agora
hai xente que busca nas épicas máis distantes e catódicas a emoción, a forza, o
abraio antergo... e búscaos nos efectos
especiais, en epopeias alleas ou na virtualidade das pantallas que recrean tres
dimensións falsas. "Deixade os móbiles, paspáns / estades fronte as
mámoas!"
Salmos
dun éxodo case esquecido polo seu pobo. Aínda pode escoitarlos quen teña ouvidos. O druída
da espiral das sombras grita e canta ao
vento lembrando as palabras para
sementalas. Esperamos que o rito se repita outra vez y mil máis.
Espiral de sombras de Xavier Seoane, Kalandraka editora, Tambo,
2013.
No hay comentarios:
Publicar un comentario